Tio år av kvinnlig dominans. Årets Anketu-idrottsman vann Hejnová

03/06/2018

år när paddlare Stepanka Hilgertova fantiserat om kvinnors egenmakt och deras separation i separata kategorier, glöms bort. Nu skulle jag vilja att tänka mer som män. Crystal Crown undslipper dem i tio år. Den sista manliga vinnare var 2005 hockeyspelare Jaromir Jagr.

Kvinnorna öppnade era längdskidåkare kateřina neumannová titel 2006. Under de följande nio år, omväxlande med endast fyra namn. Martin vann tre rychlobruslařka Sáblíková två gånger idrottsman Barbora Špotáková, tennisspelaren Petra Kvitova, så Zuzana Hejnová från letoška dubbel vinnare.

världsmästare och vinnare av Diamond League var idrotts av år 2013. Förra året, på grund av hälsoproblem och inte tävla i undersökningen vann inte en punkt.Nu vann hon med en stor marginal, de flesta väljare rankad det första hand.

"Jag är hemskt glad. Vi kommer att fira, men inte mycket.Jag kommer att göra en drink ", säger Hejnová att några timmar innan galan återvänt från träning i Sydafrika.

Och när ska jämföra känslan innan loppet och före offentliggörandet av röstningarna var klart. Den "tre Jag har före varje start, men det finns ingenting - Jag ska för priset", sade hon

Tre titlar som världsmästare i skridsko och kvalificering i OS cykeltempolopp ledde Martin Sáblíková för andra plats.. Champion redan sjätte rankas på tredje plats: vann tre gånger, två gånger var tredje på silverpallen för första gången i år Home

Om sekelskiftet skedde på ord Stepanka Hilgertova skulle ha firat sin andra seger i. manliga skidskytten kategori Ondrej Moravec.Förra året var han fjärde totalt sett tredje år, men båda åren var det högsta man befinner sig.

"Jag har alltid velat dåligt att slå Ole Einar Bjørndalen, det var min dröm. Och jag är glad att jag är på VM lyckades två gånger ", erkände Moravec, ägare av tre medaljer från VM beundran för den norska skidskytte legend han kvar i två individuella tävlingar.

En annan hegemoni var i kategorin kollektiva. Han vann ett tennisspel fem gånger i rad; vann tre kvinnor, två män Davis Cup-laget. Tennisspelare försvarade förra årets seger och upprepade ordning och på andra ställen: Den andra slutade skidskytte blandade relä och den tredje är den fotbollslandslaget

två halvor priser i år..Sport legender har firats av Holiks hockey bröder. Jaroslav dog i år och blev hedrad i memoriam, och hans bror Jiří kom upp för priset. Juniårets omröstning slutade med oavgjort, den första delen delades av snowboarder Ester Ledecká och cyklist Jiří Janošek.

© 2018 Fashion blog. Tailored to your needs by Ashley Elegant.
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started